sâmbătă, 27 octombrie 2012

Life cycles

Intr-un final, dupa un sezon aproape perfect, am incheiat turele cicliste de anul acesta intr-o zona in care am petrecut multe clipe reusite, cu masina, cu bicicleta sau la picior: Sadu - Tocile - Cisnadioara - Paltinis.
Cele trei zile au inceput pe Transagarasan: am plecat intr-o zi de joi, destul de tarziu si am parcat imediat dupa barajul de la Vidraru.

Ziua 1 - Vidraru - Capra pe Transfagarasan.

Joia nu este o zi aglomerata, mai ales la sfarsit de septembrie, inceput de octombrie.
Pana la coada lacului, pentru 27 de kilometri, urcusurile si coborasurile alterneaza; de multe ori nu mai auzi nici un zgomot de motor, ci doar fosnete si zgomote de padure. Pentru cine merge aici doar cu masina, asa cum am strabatut si noi de nenumarate ori zona, sa asculti linistea pe marginea lacului Vidraru, iar asta pentru multi kilometri, reprezinta ceva special.
Lumina blanda a serii de toamna a lasat locul intunericului: eu am facut tura inapoi spre masina, iar Luminita a continuat spre Capra la lumina lunii. Am reusit sa ne reintregim formatia tarziu, aproape de ora 10 si cu ajutorul unui salvamontist de la Cota 2000, ramas unic aparator impotriva puterii noptii in zona.
Total parcurs: ~54km.

Ziua 2 - Tocile - Raul Sadului

Sadu se intinde de la limita Cisnadiei, pe dealuri, la baza Cindrelului.
Daca vrei sa admiri livezi nesfarsite, petece de padure, fantete, atunci aici este locul potrivit.
Soseaua din Sadu pana Raul Sadului a fost asfaltata de curand, pana la tabara scolara pe mai bine de douazeci de kilometri.
Drumul, deci, este o placere pentru biciclist: urca intr-o panta usoara, aproape nesesizata.
Abia la intoarcere, simti ca bicicleta merge usor la vale, fara sa insisti cu pedalatul.
Raul Sadului se intinde pe foarte multi kilometri, printre case, zona se aseamana usor cu cea a Moieciului, poate doar pantele din jur nu sunt atat de abrupte, ci lasa ochiului prilej sa se bucure de un apus de soare.
Total parcurs: ~52km.

Ziua 3 - Tocile - Paltinis

"La piece de la resistance".
Din Tocile, se urca usor pana in Cisnadie, zona interesanta incepand insa spre Cisnadioara.
Dupa padurea care urmeaza drumul dinspre Sibiu, se intra in Rasinari. Drumul ingust din sat lasa apoi locul unei urcari abrupte, care se termina dupa mai bine de 10 kilometri in Curmatura. Aici este zona cea mai solicitanta, drumul serpuieste in curbe in ac de par si trebuie sa iti tii suflul si ritmul constante.
Odata ajunsi in culme insa, tot efortul a meritat.
Pana in Paltinis nu mai este mult, prilej de o scurta pauza in zona schitului .
Total parcurs: ~75km.

Trei zile perfecte pentru bicicleta. Vremea a tinut cu noi, poate in ultima zi a fost chiar prea cald. Sau poate a fost doar panta abrupta.
Una peste alta, sa cobori peste 20 de kilometri in zbor lin de la Paltinis la Cisnadioara a fost finalul cel mai bun pentru acest sezon.